Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger
Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.
Vi synes faktisk ikke vi kan drive og ha med venninner overalt. Det koster ganske mye penger fra de er 12 med fullpris på en del flybilletter, at de regnes som voksne på hotell, oppgradering på bosted og en god del mat. En langhelg, ja, men å spandere på 2 uker på en venninne er ikke nødvendigvis aktuelt.
Det er jo ikke slik at det er UMULIG å hygge seg med småsøsken eller oss eller trives i eget selskap når man er fjortis. Og er det umulig, så er det besteforeldre, familie forøvrig og venner av familien som mer enn gjerne vil ha henne på besøk.
Jeg synes heller ikke at det er aktuelt å ha med venner overalt, men om lillesøster er 16 år og det som skal til for å få henne med er at hun får med en venninne, tror jeg nok det kan bli løsningen i et par år. Men det er jo nettopp fordi jeg ikke synes en 16-åring kan være alene hjemme OG fordi jeg synes det kan være hyggelig å ha henne med OG fordi jeg mener det har en verdi å dra på ferie sammen etter at barnet har passert 15. Da kan det kanskje være verdt det.
Så lenge storebror er med, og sikkert en stund til, må hun reise med oss alene.
Jeg synes man bør betale når man inviterer.
|