Vis enkelt innlegg
Gammel 04-06-14, 21:41   #2
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Der er vi i år. Vi har ikke råd til en skikkelig ferie, men det ene barnet er blitt invitert av en venn. Vips, så har det ene barnet fått mer av feriepengepotten enn vi andre bruker tilsammen. Kjipt. Selvom jeg unner det ene barnet den ferien, og jeg håper at de andre kan få litt ekstra ved en senere anledning.
Jeg hadde foretrukket å ikke blitt spurt.

Når våre barn er blitt bedt med på turer med andre har de, etter fylte 15, måttet betale det meste selv. Nå har de spart av lommepengene sine i årevis, så det har gått greit. Vi har ikke hatt budsjett til å sende en eller flere på turer vi ikke har planlagt.

Når det gjelder barn og ferie ville jeg nok ikke dratt med en 16-åring på cuper og slikt som ikke fenget. Med "riktig" 16-åring, rett sted/miljø og sikkerhetsopplegg rundt kunne hen blitt etterlatt alene hjemme. Noe vi da også har gjort - flere ganger.

Yngste er snart atten, om noen blir med oss på ferie og turer nå avhenger av alle tenkelige variable.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat