Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-14, 09:08   #15
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når treningen tar overhånd...

Jeg tenker det samme som Pappalille. Når det blir slik du beskriver er det ikke "bare" en hobby eller "bare" trening. (Jeg mener: Jeg har ikke vært så fanatisk på slankingen min, enda jeg slanker meg fordi jeg er i risikosonen for tarmkreft og fedme kan være en driver for denne type kreft. Nå er ikke poenget at jeg skal snakke om meg, men det var for å eksemplifisere at det du beskriver er ekstremt)

Jeg også tror at syklingen er blitt en "fin" plass å måle prestasjoner på. Samme måte som folk med spiseforstyrrelser. Vekta gir en konkret, håndfast og "enkel" tilbakemelding (jeg ser at ordet "enkel" satt i sammenheng med folk som ødelegger kroppen sin ved sult, oppkast etc neppe er heldig). Man får en øyeblikkelig feedback, som bekrefter at det man gjør er riktig. Dette i motsetning til det "virkelige liv" hvor man faktisk kan få reaksjoner som kritikk når man presterer bra!