Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-14, 22:05   #143
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Men er det forskjell på det i forhold til pris? Jeg tenker at det må være det samme om man kaster fra seg en dyr eller en billig veske, sløsing er det jo uansett.

Selvsagt, sløsing er sløsing. Jeg syns det er ille å legitimere overforbruk fordi det er billig også. Men om man bruker 10.000,- på noe totalt unyttig vs. f.eks. 600-2500,- er det ganske mange penger igjen man kan bruke på noe mer fornuftig. F.eks. noen som jobber for arbeidsforholdene til de som syr de overprisede merkeklærne vi bruker. I tillegg syns jeg merkepresset er en faktor. Om dette var et fenomen som kun involverte en og annen elev her og der, og det var aksept for å være anderledes kunne det brydd meg mindre. F.eks. syns jeg ikke det gjør noe om det finnes en og annen Canada Goose eller Lois Vuitton, så lenge de representerer et mangfold. Om de representerer en uniform innad i et miljø, er det selvsagt problematisk at det er noe som kun er tilgjengelig for en liten andel. Egentlig er jeg lite glad i uniformering, uansett om det er billig eller dyrt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat