Sv: Private telefonsamtaler i butikken
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Hva gjorde man egentlig før mobilens tid? Jeg mener, når du visste at du skulle snakke med noen andre på telefonen om PRIVATE ting, dro du med deg telefonapparatet ut på terrassen i rekkehuset? Tok du samtalen i en telefonboks på nærmeste kjøpesenter? For de aller, aller fleste ville det være naturlig å ha private samtaler i litt mer private omgivelser enn køen på REMA.
Der fikk du meg til å tenke på en episode jeg opplevde på hurtigbåten for mange år siden, lenge før mobilen inntok landet iallefall. Det var en søndag midt på dagen, og en dame stod i telefonkiosken på båten og la ut om festen hun hadde vært på dagen før, mennene hun hadde rotet med, hvor full hun ble, og hvordan hun til slutt hadde havnet i fyllearresten, med påfølgende lange utbrodering om hvordan det var der og at hun måtte tisse i et hull i gulvet. Hele båten fikk med seg denne samtalen, for hun var rimelig høylydt. Etterhvert klarte en jo ikke å skjule hvor morsomt en syntes det var (tragikomisk er vel rette ordet) og vi satt og smålo hele gjengen.