Sv: Tog til Syden
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Nei, jeg er da ikke negativ bare fordi jeg synes det er dyrt og fordi jeg stiller spørsmålstegn ved deg egentlige behovet/markedet for slik type charterferie. Jeg synes også etter hvert som jeg har lest meg til hva dette turopplegget dreier seg om at det er forholdsvis dyrt i forhold til hva en selskapsreise via en turoperatør burde være med et slikt transport-opplegg.
Jeg synes ikke alternativer til fly i utgangspunktet er horribelt nei. For meg er transporten et nødvendig onde for å komme fra A til B være seg det dreier seg om bil, båt, tog, buss eller fly. Men jeg synes kanskje det er feil å markedsføre det som et "nytt charterprodukt" når det i virkeligheten dreier seg om tog+hotell.
Når man vet hvor mye flytrafikken forurenser, er det da absolutt behov, og forhåpentligvis marked, for en annen, mer miljøvennlig type "pakkereise". Om det er dyrt er så sin sak, det billigste alternativet (ca. 3900,- pr pers for 10 dager som REISEN varer) synes jeg da absolutt ikke er avskrekkende. Ihvertfall ikke hvis man ser på reisen som en del av opplevelsen, noe den i større grad er i et tog enn i et fly.
Du sier at du elsker fly, men samtidig sier du at transporten er et nødvendig onde?
Og hva er forskjellen i charterproduktene tog+hotell i forhold til fly+hotell, bortsett fra transportmiddelet?
Jeg syntes dette var en utmerket idé, og skal man tolke ut i fra alle de bortbestilte billettene er det mange med meg som synes det samme. Da er det nok absolutt et marked.
|