Vis enkelt innlegg
Gammel 02-07-14, 15:33   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellehjelp - rundfelling

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ja, det skal eg. Men spørsmålet er: når eg strikker 16 m. glattstrikk i vegynnelsen og slutten av omgangen, blir det 32 m. på rad utan felling, som er skeivt plassert på genseren. Bør eg forskyve starten på omgangen for å få det symmetrisk?

Jeg har lest oppskriften og klarer ikke fatte å begripe at du kan gjøre det på noen annen måte. Men da blir det vel rart med start og stopp på stripene så du må passe på at stripene og mønsteret passer bak på venstre skulder, og fellingen så det passer med midt bak ( ).

Egentlig rart med så mange masker på rad uten felling når det er rundfelling, men det kommer jo hyppigere på neste rad da.
Det stemmer uansett med maskeantallet: 16 + 2 (som skal strikkes sammen, altså 1 felt) + 35*6 masker (hvorav 2 strikkes sammen hver gang, altså 35 felte) + 16 = 244 i utgangspunktet, og 36 felte etterpå.

Sist redigert av m^2 : 04-07-14 kl 11:49.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat