Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-14, 10:42   #1
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reaksjon på bilde på LinkedIn

En nederlansk kontakt på Linkedin har "Likt" en karikaturtegning en annen nederlender har lagt ut. Jeg synes bildet spiller på rasistiske stereotypier og blir overrasket over at folk får seg til å dele det - på Linkedin eller ellers. Jeg har lyst til å reagere på bildet, og ville helt klart gjort det hvis jeg så det på Facebook. Når det gjelder Linkedin og en kontakt jeg ikke kjenner så godt merker jeg at det er vanskeligere. Men oppfatter man noe som rasistisk, bør man vel reagere uansett? Hva tenker andre FPere?

Og jeg tenkte først jeg skulle legge ut bildet (i Medlemssalongen), men jeg fant ut at det blir litt rart å dele det videre. Det er vel muligens også i strid med forumreglene?

Jeg kan prøve å beskrive det: Det er 5 mennesker med "afrikansk" utseende tegnet veldig karikert/stereotypisk (stirrende, hvite øyne, store klovnelepper, gullringer i ørene). De har på seg rare klær ("1500-tallsklær" i mange farger). De står i kø foran en luke der det står et skilt med noe tilsvarende "NAV" over. En person i luken (ikke synlig) spør: "Årsak til oppsigelse?" Menneskene i køen svarer: "Hudfarge."

Hva ville du gjort? Ignorere? Reagere? Jeg har inntrykk av at toleranse for rasistiske ytringer har økt i Europa de siste årene, og føler meg ikke komfortabel med å skulle overse slike ting.