Sv: Juicepresse og saftkoker
Haha, mitt første forsøk gikk delvis i dass, og jeg innser at det ikke var noe lurt å
-begynne et sånt prosjekt med voldsom hodepine
-starte med mer enn 10 ulike grønnsaker og frukter
-ikke lese bruksanvisningen
Det begynte med at mannen monterte denne greia, og jeg dro fram rødbeter, gulrøtter, agurk, rips, epler, appelsiner, ananas, pærer, sitron og ingefær. Og sikkert noe mer. Jeg innså at åpningen alt skulle stappes ned i var liten. Så jeg måtte vaske, skrelle og dele i små biter. Allerede da så kjøkkenet ut som et bombenedslag. Så begynte juicingen. Jeg stappet i, og det rant ut av kranen. Er det ikke lås på den? Det rant sakte. Så det tok minst tjue minutter å lage en liter juice, inkludert mer kutting og grising. Men det verste var sprutingen. Milde måne som det sprutet ut over kjøkkenbenken, meg og veggen! Er det virkelig så grisete? Er det forresten meningen at man skal presse på den der dingsen, den svarte som står i sylinderhullet?
Men det ble juice. Mannen måtte vaske ned kjøkkenet etterpå, og jeg må få tatt meg en ibux. Ungene likte ikke juicen, mannen syntes den var grei nok og jeg drakk så mye på trass at jeg fikk vondt i magen.
Jeg er stygt redd for at dette blir et loppemarkedobjekt. Jeg vet ikke om jeg orker alt det styret for litt sunn juice. Nå skal jeg trøstepise sjokolade. Og drikke vin.
|