Tråd: Tog til Syden
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-07, 19:23   #6
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til Syden

Ok, da har jeg fått svar fra to som jobber i Star Tour, hvorav den ene i markedsavdelingen. Det kan oppsummeres slik:

Dette turopplegget et et prøveprosjekt i Norge, og turene samkjøres med svenske Star Tour, dvs. det selges fra samme kapasitet, og ettersom det har vært stor suksess i Sverige, er det ikke mange turer som ble tilbudt nordmenn da salget av disse turene startet i Norge for i underkant to uker siden. Det er altså få billetter som ligger til salg. Svenskene er som kjent langt mer miljøbevisst enn nordmenn (foreløbig...but we are getting there!!!) og dette er blitt en litt trendy måte å reise på for de ivrigste miljøvern-aktivistene i Sverige. I tillegg er det mange eldre som benytter seg av tilbudet (som ser togreisen som nesten den største opplevelsen av hele reiser), og i tillegg mennesker med flyskrekk, som endelig kan komme seg til Syden uten å grue seg i månedsvis for reisen.

(Altså var jeg ikke så langt unna sannheten i mine spekulasjoner og antakelser tidlig i tråden. for de som mente jeg var så negativ, noe jeg IKKE er ettersom jeg synes dette er et spenstig turtilbud fra Star Tour nå i 2007 når alt skal være så innmari effektivt og billig osv. )

I tillegg innrømmer Star Tour at de har benyttet seg helt bevisst av gratis-reklamen de nå får i medier etter at stormen har blåst ganske kraftig rundt dette med CO2-utslipp fra fly,og at de da hiver seg på og tilbyr et miljøvennlig reisealternativ er skikkelig god markedsføring for Star Tour.

Neste år vil det bli tilbydt flere reiser til forhåpentligvis også flere destinasjoner.