Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-14, 18:40   #122
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ærlig talt, det ser man veldig lett i ulike tråder som i stor grad reflekterer forbruk, og dem er det ganske mange av på Fp.

Men du ser jo bare dem som faktisk skriver i slike tråder, og det er jo neppe et representativt utvalg av befolkningen, trolig ikke et representativt utvalg av FP en gang. Jeg poster aldri i shoppetrådene og sjelden i andre forbrukstråder heller, så jeg tviler på om den gjengse FP-bruker har oversikt over mitt forbruk. Jeg kan ikke huske å ha uttalt meg om AI heller. Noe jeg trolig har til felles med de aller fleste FP-medlemmene. Med andre ord mangler det veldig mye grunnlagsdata her, både for å fastslå sammenheng mellom FP-eres syn på AI vs. forbruksvaner. Og det mangler definitivt mye på å kunne si noe om befolkningens syn generelt.

For øvrig synes jeg alle argumenter om hvor kjedelig, døllt, kulturløst, smakløst, lite familie- eller romantikkvennlig AI er temmelig tynne. Folk vil oppnå ulike ting ved å dra på ferie, og det ene er ikke nødvendigvis bedre enn det andre. (Vi har tilbragt to uker i Spania i år, helt uten å ty til charter og med plenty penger lagt igjen i lokalmiljøet, men også helt uten å oppleve nye ting, møte nye mennesker eller se noe som helst av området vi var i; vi tilbragte ferien ved bassenget, som var det vi trengte i år. Det er med andre ord ikke slik at man enten drar på charter eller drar på kulturell ferie.)

Derimot synes jeg argumentene om utarming av lokalmiljøene er høyst aktuelle, og for meg er det en grunn til å ikke vurdere AI, gitt at det finnes en rekke fullverdige alternativer som min familie enkelt kan benytte seg av.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat