Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-14, 22:56   #164
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er jo uelegant å nekte å godta selv en yssensk unnskyldning, så det ville jeg ikke drømt om. Men jeg synes den stråmannsargumentasjonen du har prestert er temmelig usjarmerende. Det er 4-5 stykker som kommer med en rekke etiske innvendinger mot AI, blant annet jeg, Tally, HV og pøbelsara. Til dels temmelig forskjellige argumenter, en av dem (ikke jeg) om fråtsing.

Så kommer du med en innvending om at AI er billigere økonomisk, noe som blir imøtegått av flere (fremdeles ikke meg, på det tidspunktet). Derav konkluderer du at det er påfallende at det er de samme menneskene som er mot AI som selv utmerker seg med høyt forbruk i fråtsetråder, og navngir meg (i etterkant begrunnet med at jeg har hytte).

Ja, jeg hang meg nok opp i det, det innrømmer jeg.

Syns du les meg litt med vrangbriller, men det hadde sikkert eg også gjort viss eg var deg. Dersom du orkar å bla deg tilbake til side 1 i tråden ser du at eg allereie i innlegg nummer fire i tråden seier meg eining i utarmings-argumentet. Og eg innrømmer også ganske raskt at AI ikkje er billigare enn den formen for ferie som HV og Avatar snakkar om. Eg understreker at eg meiner at det er billigare enn kombinasjonen charter og middag og lunsj på restaurant.
Men eg skulle kanskje droppa å nevne deg som eksempel sidan du ikkje var ein av dei som tok opp fråtsing. Det innrømmer eg gjerne.