Vis enkelt innlegg
Gammel 30-07-14, 12:38   #200
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

For en deilig og forutsigbar tråd.

Selvfølgelig er det problemtisk med AI. All form for turisme er problematisk på et eller annet plan.
Alikevel skal vi en uke på AI i Tyrkia til høsten. Fordi det er den pakka vi trenger og ønsker oss nå.
Å si at vi kan få det samme uten å velge pakkeløsning er bare tull. Helt tull!
Vi er uerfarne reisere, vi reiser med mange små barn. Vi ønsker oss primært sol og bading. Kunne vi fått det på hytta i Norge hadde vi ikke reist ut av landet. Men slik er nå engang klimaet, at i vår høstferie er det ikke mye badetempraturer å skryte av på hytta vår.
I tillegg ønsker vi å slippe all form for å måtte forholde oss til mat. Ikke lage frokost selv, ikke smøre lunsj, ikke lete etter et sted å spise middag. Ikke måtte sende noen ut for å lete etter en åpen butikk for å skaffe kveldsmat. Ingen ting av det ønsker vi oss. Vi ønsker heller ikke å oppleve et annet land, maten og kulturen. Da hadde vi neppe valgt å reise til "syden" på charter. Vi ønsker oss sol, bading og tid med ungene. Vi er så heldige at vi greier å ha så mye romantikk i parforholdet i hverdagen at det ikke er nevneverdig viktig å romantisere så mye på ferie heller
Derfor blir det charter, syden og ai denne gangen. Fordi det er det vi ønsker oss.
Noen henter oss på flyplassen og leverer oss der igjen når vi skal dra. Sannsynligvis uten at vi har sett en eneste tyrker og uten ha smakt en eneste lokal matrett. Men det var heller ikke derfor vi kom.
Og det bør være helt uproblematisk!

Men, at store kjeder stikker av med hele kaka ER et problem. Et problem jeg er veldig klar over og hensyntar stort sett hver eneste dag hele året og det gnager meg at vi skal bruke ferie pengene vår på en slikt konsept. Derfor blir det nok med den ene gangen. Fordi jeg skal greie å svelge kamelen en gang. Men jeg tror det holder med det.
Vi snakker tross alt om en dame som går omveier for å slippe å handle emv og spiser grønnsaker hun ikke liker fordi de er lokalprodusert.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat