Sv: Tog til Syden
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Ok, da har jeg fått svar fra to som jobber i Star Tour, hvorav den ene i markedsavdelingen. Det kan oppsummeres slik:
Dette turopplegget et et prøveprosjekt i Norge, og turene samkjøres med svenske Star Tour, dvs. det selges fra samme kapasitet, og ettersom det har vært stor suksess i Sverige, er det ikke mange turer som ble tilbudt nordmenn da salget av disse turene startet i Norge for i underkant to uker siden. Det er altså få billetter som ligger til salg. Svenskene er som kjent langt mer miljøbevisst enn nordmenn (foreløbig...but we are getting there!!!) og dette er blitt en litt trendy måte å reise på for de ivrigste miljøvern-aktivistene i Sverige. I tillegg er det mange eldre som benytter seg av tilbudet (som ser togreisen som nesten den største opplevelsen av hele reiser), og i tillegg mennesker med flyskrekk, som endelig kan komme seg til Syden uten å grue seg i månedsvis for reisen.
(Altså var jeg ikke så langt unna sannheten i mine spekulasjoner og antakelser tidlig i tråden. for de som mente jeg var så negativ, noe jeg IKKE er ettersom jeg synes dette er et spenstig turtilbud fra Star Tour nå i 2007 når alt skal være så innmari effektivt og billig osv. )
I tillegg innrømmer Star Tour at de har benyttet seg helt bevisst av gratis-reklamen de nå får i medier etter at stormen har blåst ganske kraftig rundt dette med CO2-utslipp fra fly,og at de da hiver seg på og tilbyr et miljøvennlig reisealternativ er skikkelig god markedsføring for Star Tour.
Neste år vil det bli tilbydt flere reiser til forhåpentligvis også flere destinasjoner.
Men du "glemte" å spørre om følgende:
- Hvor mange plasser pr avgang har de satt opp i år?
- Hvor mange avganger totalt i år?
- Hvor mye er ledig?
- Hvor stor har pågangen vært?
- Ser Star Tour dette som en suksess?
- Hvor mange av de "ivrigste miljøvern-aktivster" er det i Sverige?
Og hva har det med saken å gjøre at Star Tour "innrømmer" (haha) at de "har benyttet seg helt bevisst av gratis-reklamen de nå får i medier etter at stormen har blåst ganske kraftig rundt dette med CO2-utslipp fra fly"???
Jeg jobber tilfeldigvis i et selskap som har direkte kontakt med flere av avdelingene på StarTour (bla markedsavdelingen). Jeg kan godt ringe direkte til de forskjellige avdelingene selv og få svar om ikke du får det...