Sv: Øya ut av boligstrøk
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Joda, det er fortsatt grøntområder og jeg er enig i at det å stenge utebassengene på Tøyenbadet er mye verre. Men det er utrolig at det stenges fra 1-13 august for en festival på fire dager, ganske drøyt.
Forøvrig er det område av Ola Narr som de av oss som ikke har hund bruker nå totalt ødelagt av en massiv midlertidig barnehage. Den er så stygg og grusom at jeg orker ikke gå tur der lenger engang.
Jeg syns ikke det er drøyt, det er en stor festival som skal rigges sikkert. Øya er viktig for Oslo og slikt bør vi ha rom til.
Jeg syklet hjem fra Øya nå og i en rett linje ned fra Tøyenbadets nordre vegg og oppover er parken åpen. Hele Ola Narr er åpen, jeg så ikke en eneste anleggsmaskin. Hvor er de? Oppi skogen?
Den sinte damen satt for øvrig på verandaen sin ned et TV-team fra TV2, men lyden var ikke høyere enn et ganske rolig vorspiel. Flere andre i borettslaget hadde hengt opp plakater med at de elsket Øya, velkommen osv. Mange hadde vinduer og dører åpne, og jeg tror de aller fleste bybarn greier å sovne.
Sist redigert av Tallulah : 17-09-17 kl 10:21.
|