Sv: The Hunger Games/Dødslekene: Hvilken alder?
Flott med mange innspill! Det er snakk om poden på 9 år dette, og siden jeg ikke har lest de selv så trengte jeg litt input. Filmene er uaktuelt at han ser ennå, og jeg tror heller ikke storesøster skal se dem med det første. Som flere nevner her - barn blir satt til å drepe barn. Alt koker liksom ned til det. Og jeg var faktisk ganske satt ut over aldersgrensen på filmene. Det hjelper faktisk ikke at det hele krydres med masse farger, sære kostymer og funky hårsveiser på sositeten der - det er virkelighetsnært nok ellers synes jeg. Men i noen tilfeller så kan bøkene være mer uskyldige og en "mykere" start. Så derfor spurte jeg. Men jeg kommer vel til å legge den på vent en god stund til. For uansett så kommer man seg ikke forbi dette at barn dreper barn, og at det er en såpass stor del av historien.
Jeg lurer da heller på Divergent-serien. Den har jeg tenkt å lese selv, så da finner jeg nok det ut om det kan være noe. Men jeg har sett den første filmen, og tror dystopiske historier funker utmerket for ham.
Flere her nevner Gone-serien. Hvordan er den? Hva handler den om? Bare sett forsiden på bøkene rundt om.