Sv: Tog til Syden
Jøsses 
Jeg skjønner ikke helt problemet til alphaene her men ...
For meg ser det ut som om Elin fortsatt er mer skeptisk enn "superpositiv" i siste mailen også, men hun la nå tross alt ut denne tråden for å undersøke hva folk her syntes. Man har jo som regel en hypotese i hodet på forhånd når man spør om slike ting, men det er ikke alltid den blir bekreftet. Nå, når folk her viste seg å være mer positive enn hun trodde i utgangspunktet, så er det svaret hun fikk på spørsmålet sitt, og da er det naturlig at hun ser på det som en litt bedre ide enn hun gjorde til å begynne med, og modererer synet hun hadde i utgangspunktet.
Jeg er enig med Elin i at det er for tidlig å konkludere med at det er en suksess i Norge, selv om de har solgt ut de få billettene de la ut, siden det er på prøvestadiet enda. De som benytter seg av det kan ikke si om de er fornøyd eller ikke, siden de ikke har reist enda. Men å publisere at det ble utsolgt med en gang (uten å si noe om hvor mange billeter som ble lagt ut) er, som hun sier, god markedsføring for senere sesonger (det virket jo på dere), det samme som utestedene benytter seg av når de venter med å slippe folk inn i sitt halvtomme lokale fordi kø vitner om et populært sted, og tiltrekker seg flere. En forretningside som vekker stor interesse i utgangspunktet, men som det viser seg i etterkant at folk er misfornøyd med og ikke vil velge flere ganger kan neppe sies å være en suksess, hvis det blir resultatet. Det kan bli en suksess (noe jeg håper og tror), men det er det for tidlig å si noe om enda. Jeg mener det er verdt å prøve det ut, siden det har vært en suksess i Sverige (noe Elin også skriver allerede i første innlegg), og det tror jeg Elin også er enig i, selv om hun setter spørsmålstegn i hvor stort markedet er for dette i Norge. Selv med grundige markedsundersøkelser i forkant finner man det ut først etter å ha prøvd.
Dere tror at det kommer til å bli like stor suksess her som i Sverige, og det er noe dere kunne tenke dere å benytte dere av selv. Elin, på sin side, er mer usikker, og ville heller valgt fly selv, men er likevel mer åpen for ideen etter å ha lest svarene i denne tråden. Er det noe å ta slik på vei for da?
Sist redigert av My : 23-05-07 kl 13:08.
|