Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-14, 23:07   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Råvarene var mye bedre. Det var kylling og fisk omtrent hver uke og det var fisk av god kvalitet og alltid store kyllingfileter fra Stange. I tillegg fikk vi f.eks. noen fantastisk fine svine- og lammekoteletter fra en slakter på østlandet, eller biffstykker, sammen med noen veldig bra vegetarretter.
Siste runde nå fikk vi f.eks. vakuumpakket smårettskinke sammen med røkelaks og en kjøttdeig som skulle bli kjøttkaker/boller (det fikk vi forøvrig tre ganger på rad, vi hadde tredeler annenhver uke) på en levering. Og de setter stadig vekk flere ting på basislisten som de tidligere sendte med og grønnsakene tåler ofte ikke å stå i de dagene det tar å koke seg gjennom menyen. Da synes ikke jeg at råvarene lengre står i stil til prisen vi betaler for tjenesten, selv om jeg heller ikke synes det er spesielt dyrt.

På grunn av at de har gått ned på kvaliteten på råvarene (slik jeg ser det), har også oppskriftene blitt dårligere. Jeg kan f.eks. ikke huske at vi fikk kjøttdeig en eneste gang før. Jeg har noen fantastiske oppskrifter fra tidligere på f.eks. en enestående god Cæsarsalat, kyllingfrikasse (da fikk vi med kyllingkubber fra stange som var sous vide-forberedt fra Godt Levert btw.), nakkekoteletter med løksky og gnocchi, fish-and-chips fra bunnen(og vi fikk med to liter olje til steking ), persille og aspargessuppe med salmalaks (og jeg liker egentlig ikke laks noe særlig) osv. Jeg tror ikke jeg sitter igjen med noe etter siste runde. Kjipt. Vurderer Middagshjelpen igjen. De har stort fokus på økologiske varer og råvarene derfra var veldig bra (men oppskriftene kjipere-sammenlignet med tidligere dagers Godt Levert).