Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-14, 15:53   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

- Ville du jobbet mindre hvis du hadde hatt muligheten? Ja.
- Hvor mye ville du jobbet? 60-80%
- Hva ville du brukt resten av tiden på med mindre jobb? Bare å ha tid. Mer tid hjemme, tid til å rydde og ordne litt, tid til ungene, tid til å gjøre ting jeg liker, bare tid.
- Hva måtte prioriteres bort? En del av vårt forbruk.

- Hva er det i tilfelle som setter en stopper for disse endringene?

At vi måtte endre forbruk + at vi har ganske høye utgifter. I alle fall pr. i dag. 80% hadde nok gått. 60% tilsvarer jo at lønna får et kraftig hugg. Mannen er heller ikke så positiv til at jeg skal jobbe redusert. Han mener vi heller kan få vaskehjelp enn å tape så mye som man gjør i 80%. Men vi får se. Bare det å kunne slutte tidligere hadde hjulpet på. Fått unna lekser tidligere, fått ordnet litt, før kvelden setter inn. I dag starter ikke ettermiddagen før 16.30, og middag 17.15 (mannen pendler). Da er det kort tid igjen før det er godnatt, og på den tida skal man rekke alt. Vi har tre unger, og fra nå av er alle tre på skolen. En kan gjøre en del lekser selv, men trenger hjelp til vanskelige ting. En er ikke like selvstendig, og trenger mer støtte, og minstemor må få den hjelpen som kreves i 1. klasse. Det er aktiviteter tirsdag, onsdag og torsdag (og lørdag). Fotballkamper og bursdager kommer i tillegg. I ukedagene pågår det stort sett ting fram til 21. Da har vi noen timer ro til det er leggetid. Husarbeid spares opp til helga. Så jo, jeg hadde trengt litt mer tid. Tid til å få hodet over vannet. (hjertesukk på en fredag)

Sist redigert av Dronningen : 15-08-14 kl 16:06.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat