Vis enkelt innlegg
Gammel 18-08-14, 01:14   #6
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du de/dem riktig?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det var veldig, veldig vanlig med dette bøyningsmønsteret der jeg vokste opp også - utenfor Oslo på 70-tallet.

Jeg har aldri sagt noe annet, jeg heller. En jente, jenta. Også 70-tallet. Der jeg vokste opp sa man på dialekt bare "e", riktignok. En gutt, e jente. Ei sa man aldri. Og jeg sier fremdeles en jente, jenta, og en rekke andre inkonsekvente ting.

De og dem har jeg stort sett oversikt over da, men jeg merker at det kàn skli litt ut.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat