Sv: Ville dere tatt hull i ørene på barnet deres?
Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.
Men har dere motforestillinger som angår bivirkninger som nerver, verk, allergi... ?
Nei, jeg må innrømme at jeg ikke har det. Jeg har allergi, ikke nikkelallergi og kan bruke alt av fake og juggel uten at det gir utslett. Verk hadde jeg aldri, heller ikke søsteren min, som fikk hull i ørene samtidig som meg.
Nerver sitter det vel ikke så mye av i øreflippen eller? Her tenker vel kritikerne mer på de som tar hull i ørene høyere opp, der hvor det er brusk. Det er vel like ille som å ta hull i tungen vil jeg tro ettersom man da ødelegger nervetråder. I øreflippen eller i skinnet ved navelen (ja, jeg har navlepiercing også) er det ikke mye nerver å snakke om tror jeg. Mulig jeg tar feil her.
Jeg synes faktisk det er mer merkelig at familier med allergier velger å ha hund/katt/andre husdyr, men det er vel fordi jeg plages noe veldig dersom jeg må omgås pelsdyr pga. pelsmidd-allergi, akkurat som en som har hatt mye trøbbel med hull i ørene ikke forstår at folk vil gi barna sine hull i ørene.
Min datter kan f.eks. ønske seg hund og katt så mye hun bare orker, men hun kommer aldri til å få det så lenge hun bor hjemme, pga. min allergi.