Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-07, 17:29   #172
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Nettopp!

Det er i grunnen dønn umulig å vite om noen har tilknytning til bunaden om man ikke kjenner dem .

Ja, og derfor kan du ikke ut fra min mening om at man bør ha tilknytning til bunaden trekke konklusjonen at jeg er negativ når jeg ser en mørkhudet i bunad. Det var det jeg reagerte på.

Jeg reagerer på fine fruer fra Oslo vest som skal ha beltestakk også, hvis de ikke har tilknytning til Telemark. Derimot tenker jeg ingenting når jeg ser en kvinne i beltestakk. Det kan jo hende hun faktisk kommer fra Telemark.

Jeg synes det må være lov å si at tilknytning har noe å si når det gjelder bunadbruk, uten å bli beskyldt for rasisme, eller diskriminering (jeg synes ikke gutter skal bruke skjørt heller, det betyr ikke at jeg synes de er mindre verd enn jenter).

Jeg hadde forøvrig en nokså unorsk utseende jente i bunad selv på 17.mai. Hun er "helnorsk" på alle måter, men jeg får stadig høre teorier om forliste spanske armadaskip.

Men nå må jeg gi meg. Siste eksamenslesingsinnspurt før morgendagen. Jeg tror ikke vi er så veldig uenige, bare litt hårsåre begge to.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat