Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-14, 16:17   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Jeg forbinder oppegående med mental kapasitet, og det har ikke noe med penger å gjøre. Kjenner faktisk noen med mye penger som ikke er spesielt oppegående, og mange med lite penger som er oppegående. :nemlig. (Og : obviously. ) Vel, det var en digresjon, jeg er klar over at vi legger forskjellige ting i begrepet.
Og så er jeg klar over at det finnes folk som, selv om de i teorien burde hatt muligheten, slett ikke evner å spare 50 kr. i måneden, men her tenker jeg at kontaktlærer spiller en viktig rolle. Som kontaktlærer kjenner man elevene og foreldrene og merker ganske fort hvem man aldri kan "regne med" når det gjelder å følge opp barna. Hvis jeg var kontaktlærer for en klasse der det var stort ønske om klassetur, ville jeg insistert på en lav egenandel (f.eks tusen kroner) og snakket med rektor om hvorvidt skolen hadde mulighet til å sponse Per litt under bordet hvis han ikke skulle klare å skaffe pengene. Sånt går an å gjøre når man kjenner foreldre og elev og ikke gjør noen big deal ut av det. Nå synes jeg ikke dyre klasseturer er så viktige at skolen skal sponse med tusen kroner her og tusen der, det er bedre ting å bruke pengene på i norsk skole, jeg sier bare at det kan la seg gjøre å få hele klassen med på tur uten å gjøre et stort nummer ut av noe som helst. Som kontaktlærer hadde jeg forresten aldri blitt med en klasse på tur dersom noen måtte blitt igjen hjemme, i alle fall om jeg hadde så mye som en ørliten mistanke om at det var penger som var den egentlige grunnen til at de ikke ville bli med.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat