Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-14, 08:44   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville dere taklet denne?

Jeg ville nok gjort det samme.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, for jeg er en nettverksperson, jeg er en nettverksbygger og jeg er en racer på å koble folk som har noe og som trenger noe. Men da en gammel og kjær kollega ringte meg for å benytte nettverket mitt til noe pyramidedrit, var det t5c? Eller noe lignende? så klikket det nesten for meg. Jeg ble rasende. Hadde han spurt om hjelp til å få lånt en sopptørker, til å få en date, til å få en god snekker, massør eller advokat hadde jeg ikke stusset. Hadde han bedt om at jeg kulle være med å stå på stand for å verne et fossefall eller selge hans mors hjemmelagde elgpølse, likeens. Jeg har bedt om hjelp til å fremme egen karriere (CV, intervjuhjelp, råd i forbindelse med vanskelige saker, tips om hvem jeg skal spørre eller benytte, praktisk faktisk hjelp osv) og jeg har ytt det samme for andre. Men dette? Aldri!

Jeg har tenkt på hvorfor jeg ble så sur etterpå, og det var at han virkelig trodde jeg kunne være med på noe sånt som en pyramide. At han trodde jeg var så dum, at han trodde jeg ville gå rundt og verve de jeg kjenner, at han trodde jeg ikke hadde integritet. Så min motstand lå ikke mot ham, men at jeg ikke kan stå inne for det han holdt på meg, jeg har et rykte og en integritet å ta vare på. Jeg kan ikke anbefale hva som helst.

Så nei, du er ikke kjip. Jeg har venner som gjør ting jeg ikke kunne vært med på. Være aktive i en menighet, dele ut flygeblader for Høyre, ha homeparties for Black design...Jeg aksepterer at de gjør det, men jeg kunne ikke vært med og jeg hadde blitt helt satt ut om de spurte om hjelp til å gjøre ting som jeg er mot. Jeg er glad i dem, jeg ønsker dem alt godt som homepartydronninger eller lokalpolitikere, men de får gjøre akkurat den biten av livet sitt uten meg.