Sv: Funker en billig symaskin?
Jeg har en billig Janome (mener det var den nest rimeligste symaskinen i håndarbeidsbutikken da de ikke hadde mer igjen av den rimeligste). Kjøpte den fordi den eldgamle Husqvarna-maskinen jeg lånte av mannens avdøde bestemor låste seg for n'te gang (og typisk hver gang jeg satt med prosjekt av typen sy-en-dåpskjole-slash-barnebunad-på-under-en-uke-samtidig-som-du-har-et-kobbel-av-hjemmeværende-barn-slash-babyer-som-du-må-se-etter og det dermed hastet å få den reparert slik at jeg kunne sy videre, og jeg til slutt ga opp å reparere den mer etter flere runder). Hadde verken råd eller tenkt til å legge veldig mye i en maskin så det ble den enkleste.
Nå syr jeg ikke veldig avanserte ting, og den syr både knapphull og diverse sømmer, og har mulighet for friarm så den holder i massevis til mitt bruk. Mener den kostet rundt 700 kr, men kan hende jeg måtte opp i tusenlappen og at det var den rimeligste (som ikke var inne) som kostet 700 kr. Har hatt min i vel 4 år, og den har vært med på både mindre og større prosjekter uten å ha for sterke meninger selv så jeg kan vel gå god for den.
|