Sv: Hotell på Mallorca i oktober
Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.
Øya er jo ikke stor, så Palma kommer dere greit til med bil uansett hvor dere bor. Dere krysser tvers over øya fra Palma til Alcudia på under en time, riktignok på usjarmerende motorvei.
Temperaturen i sjøen er nok fremdeles god i oktober, men dere risikerer en del regn så sent i sesongen. Stranden i Alcudia er fantastisk, men med store barn så vil jeg i grunn advare om at stranden er langgrunn til det nesten ekstreme og kjedelige. Barnevennlig og trygt, men kanskje litt lite action for større barn. Hvis dere først skal bo i Alcudia, så er det seriøst få hotell som kan konkurrere med Sunwing på beliggenhet. Det ligger på den beste delen av stranden, i grei avstand til havneområdet og alle som ikke er meg klarer å gå til/fra gamlebyen. Dere trenger jo ikke bestille inclusive av noe slag, og det er flust av bygninger og leilighetstyper å velge mellom.
Tusen takk! Jeg skal sjekke det hotellet, men tror det er en del dyrere enn de andre. Ungene er flinke svømmere. Kanskje Strand blir kjedelig da. Har sunwing gode bassenger?
Vet du noe om port de Pollenca? Det er jo uansett ikke langt fra Alcudia.
|