Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-14, 08:36   #1
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Barn foran airbag - igjen

Jeg vet det finnes flere tråder om dette, men jeg blir ikke klokere, og prøver meg med denne spesifikke.

Problemene startet da det økte fra tre til fire herfra som skulle gå på speideren. Vi har en bil der man ikke kan slå av airbagen foran passasjersetet. Det er niåringer det her er snakk om, alle under 140. Før sommeren løste vi det ved at vi lånte bil når vi skulle kjøre/hente, men det er jo ikke alltid det passer. Som f eks i dag.

Og da begynner spørsmålene fra de andre foreldrene å komme: "Xxx nærmer seg vel 140 nå, det må da være greit?". Det er godt mulig hun nærmer seg 140 cm, men fremdeles er hun i fjærvektklassen (under 30 kg), og det føles ikke greit. Jeg har alltid ansett oss for å være under middels "hysteriske", og det er uvant, og litt kjipt å være de som lager problemer her. Så:

Om en av dem altså har bikket 140 com i løpet av sommeren, men ikke veier mer enn, la oss si, 30 kg. Ville du latt dette barnet sitte foran, med påslått airbag?

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat