Sv: Kan man få tilbake penger fra spill når en unge har gjort det?
Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.
Dette skulle jeg også lage en tråd på.
Gutta mine spiller spiller Moviestar Planet på PC og et eller annet sted der kom det opp et tips om at de kunne få ekstrapoeng ved å oppgi mobilnummeret sitt. Han har vel sendt noe med SMS rimelig ofte og fått masse poeng da.
Jeg synes mobilregningen var spesielt dyr denne gangen så logget meg inn på Telenor sin side og der har det blitt trukket kr. 100,- rimelig mange ganger gitt. 
På regningen står det at det er brukt et SMS nummer, et 2201-nummer. Fra Uniwire.
Det hadde heldigvis kun gått på 2 ganger på september-regningen og nå har han sendt en STOPP-sms og har lovet å ikke gjøre sånt mer.
Ringte Telenor og gutten jeg pratet med mente at det ikke ville være lett å få noe tilbake.... 
Telefonen hans står jo på meg.
Vi har vært heldige og ikke hatt noe surr med sånt før men det måtte jo skje oss også. 
Jeg har ringt teleselskapet og oppgitt at nummeret brukes av mindreårige når ungene mine har fått mobil. I tillegg har jeg lagt inn sperre mot innholdstjenester og 820 og 829-nummer. Da skal man være ganske godt sikret mot dette.
|