Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol
Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.
Men er det så merkelig å undre seg, undrer jeg over 
Jeg undrer meg over mye jeg? Hvorfor folk ikke er villig til å smake på ny mat, hvorfor folk nekter å spise fisk fordi de ikke likte (den ihjelkokte torsken..) som barn, hvorfor folk går i boblejakke i byen her når det er 30 grader om sommeren, som nekter å spise ostekake eller gulrotkake, fordi ost og gulrot ikke har noe i en kake å gjøre ... og mange undrer seg nok over hvordan det går an at jeg liker høst bedre enn sommer, hvordan jeg klarer å stå ute i t-skjorte 22.september uten å fryse, hvorfor jeg orker å bruke 50 kroner på en kaffe latte .. osv.
Jeg tenker at mange undrer seg vel over mye, det er ikke dermed sagt at man slenger det i trynet på de, kommer med kommentarer eller
Og så legger man vel opp tilstelninger/gaver/opplegg ut i fra hvordan man kjenner folk vil jeg tro. Hadde jeg invitert Tussa på ost og vin ville jeg nok om hun valgte å droppe vinen. Hadde jeg invitert Karamell til samme greia, ville jeg ikke ha reagert, fordi jeg vet at hun ikke er superglad i vin.
Da måtte eg minst vore gravid! Huske då du, eg og Saint var på Eik, kor koselig det var å dele den opplevelsen! Ikkje alle vinar var like godt til alt, men vi smakte, kosa oss og analyserte. Sånne opplevelsar står fram for meg som store!
Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.
Noma, Tussa? Din heldiggris! Og vedr. bordbestillingen i Roma: Veldig bra! 
Jeg ser frem til at vi kan planlegge virkelige gode restaurantbesøk på reiser. Foreløpig blir det et kompromiss mellom hva ungene vil ha og hva vi vil ha.
Eg var jo faktisk litt skuffa over NOMA eg da. Forventingane mine var ekstremt høge og dei klarte ikkje heilt innfri. Mykje av det blei for sært/morsomt/interessant. Og 8000 for to gjorde pittelitt vondt
Eg gler meg også til å kunne ta med barn på slike opplevelsar, men foreløbig føle eg det er perler for svin. I fjor sommar satt vi ved siden av ei tv-personlighet på Fossheim Hotell. Han var der blant anna sammen med dattera si som eg frå media veit er like gammal som mi, altså 8 på det tidspunktet. Ho spiste og kosa seg gjennom 9 rettar og eg blei så imponert! Både av henne som smakte og ikkje minst pappaen som tok henne med.