Vis enkelt innlegg
Gammel 24-09-14, 09:13   #228
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Jeg tenker at selv om man drikker vin så er det ikke så sikkert at man alltid drikker vin. Det er litt forskjell på mat og vin på den måten i og med at vin også er et rusmiddel.

Jeg ville ikke bestilt vinpakke til flere tusen (ville aldri gjort det uansett når jeg tenker meg om) uten å vite om personen jeg bestilte til var klar for å drikke vin den kvelden.

Jeg har blitt invitert i middag hvor vertskapet poengterte til gjestene at der ville bli servert god vin og vinen ble fremstilt som viktig. I en slik sammenheng ville jeg gitt beskjed på forhånd dersom jeg ikke var i form til vin eller av en eller annen grunn ikke ville drikke den kvelden.
Det samme om jeg blir invitert i rakfisklag. Jeg har veldig lyst til å bli invitert i rakfisklag selv om jeg ikke spiser rakfisk og ikke drikker akevitt, men det vil være litt dumt å ikke gi beskjed til vertskapet på forhånd om en slik invitasjon kommer.

En ting jeg synes er dumt er at folk dropper å invitere folk som ikke drikker alkohol. En ting et sammenhenger hvor alkoholen er selve poenget i det man gjør (vinsmaking og whiskeykveld). En annen ting er middager, men det er fordi jeg nok har en holdning til at det sosiale er viktigst, deretter maten og at vinen er tilbehør.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat