Vis enkelt innlegg
Gammel 24-09-14, 10:38   #263
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det kan være at man har lyst til å treffe folk og spise god mat.
Det kan hende at man ikke liker rusen som vin gir og i alle fall ikke flere dager på rad (om man har drukket vin like før).
Det kan hende at man er litt dårlig i magen.
Om ikke man blir spandert på så er vin såpass dyrt at det kan være gode økonomiske grunner til å la være selv om man har lyst til å spise og treffe gode venner.
Taxi for en tusenlapp kan være noe ikke man synes vinen er verd.
Man kan også rett og slett ikke ha lyst på vin, på samme måte som man ikke alltid har lyst på cola, pepsi max eller solo.

Mange grunner til å ikke drikke vin på en helaften.
Er det virkelig så rart?

Jeg drikker heller ikke kaffe. Og det spørsmålet plager meg ikke i det hele tatt. Jeg drikker te, men noen ganger vil jeg heller bare ha et glass vann, og da sier jeg hyggelig. "Takk, jeg tar helst et glass vann i dag jeg." Og alt er greit.

Men når man er på fest, så er det stadig mindre hyggelige kommentarer når man ikke drikker. Som "Så kjedelig du er i kveld da" ol.
Det er virkelig ikke noe hyggelig.
Som Guava nevner over her, så er det mange grunner til at en ikke har lyst å drikke den kvelden.
Jeg liker ikke øl, og det meste av rødvin gir meg dårlig mage. Jeg kunne sikkert testet ut mer og funnet et par merker med rødvin som jeg faktisk kan drikke. Men ulempen er at testingen er så kjip at jeg rett og slett ikke orker.

Jeg ser den at gode viner kan komplettere og gi maten en bedre opplevelse - for noen. Jeg har ikke den ganen. Jeg liker god mat, men Noma-klassen blir kanskje litt i overkant for meg.
Men om noen inviterer meg med ut på middag, så er det som oftest for det sosiale. Og slik er det gjerne med lønningspils også. Det er jo for å ha en sosialarena utenom jobben. Det er vel ikke slik at man MÅ drikke øl?

Noen ganger drikker jeg hvitvin, noen ganger drikker jeg brus eller juice, og andre ganger er vann. Som oftest er drikke bare noe for å slukke tørsten med for meg. Det gir meg sjelden en smaksopplevelse av de store.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat