Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol
Dere er sikkert langt ut på et jorde nå, men jeg svarer nå uansett.
Jeg stusser ikke. Jeg hever ikke et øyenbryn, annet enn hvis jeg vet det er venninner som er i "baby-fasen", da kan jeg kanskje merke meg det. Men folk jeg ikke kjenner godt og sånn? Nei.
Jeg selv drikker ikke ofte. Feks, 4 uker i Spania på sommeren, foreldrene mine og andre drikker vin daglig, jeg drakk kanskje 1 øl og 1 glass vin tilsammen, på disse ukene. Enkelt og greit pga at jeg hadde ansvar for ungene, og greier ikke slappe av hvis jeg tar noe mer enn noen slurker med vin eller øl. Men tok gjerne en slurk innimellom, fordi mye av vinen er god. Men så lenge jeg var den ansvarlige for ungene, og vi var i et fremmed land, så føltes det ikke okay å drikke mer.
Samme her hjemme, er ungene hjemme så drikker jeg ikke.
Og de helgene de ikke er hjemme er jeg ofte så sliten at det ikke frister. Har hatt noen runder ute på byen, og da "spytter jeg ikke i glasset", men har like greit vært med på sammenkomster der jeg har vært edru. Og mye fordi at jeg også går på medisiner, og det er ikke alltid at jeg er villig til å kutte medisinene den dagen. Og ofte prioriterer jeg søvn foran fest.
*babler*
Lillesøster 09
|