Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-14, 11:09   #42
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det er nok noe med at folk flest ikke har noe pasjonert forhold til fisken sin, mens alkohol for veldig mange (enten man liker det eller ikke) har en ganske stor betydning i livet, i alle fall i visse sammenhenger. Fisken gjør så vidt jeg veit ikke noe med hvordan folk oppfører seg eller føler seg, mens alkohol har en helt annen rolle som stemningsskaper - for mange. Jeg synes ikke det er rart at folk kan "undre seg" (som jo har blitt litt av et belastet uttrykk) over hvorfor andre gir avkall på denne gleden som f.eks. vin innebærer for en del av oss.

(Og nå skal jeg gi meg før jeg havner i enda en opphetet alkoholdiskusjon på nett. )

Har du ikke hørt begrepet spis torsk så blir du dorsk?
Neida. Jeg refererte nok mest til smaksløkene når jeg skrev akkurat det med fisk. For selv liker jeg ikke smaken av vin særlig godt, og drikker det ekstremt sjeldent og da i sparsommelige mengder.

Sigaretter fungerer også visstnok som stemningsskaper da. Uten at man syns det er snodig å ikke røyke i festlig lag lengre...