Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe
Jeg trenger ikke rus av noen slag av sosiale årsaker. De gangene jeg drikker blir det sjeldent mer enn et par glass og det utgjør ingen forskjell med tanke på hvordan jeg opplever selskapet. Det som utgjør en forskjell for meg er hvor stor betydning rusen har i selskapet ellers.
Høy stemning, fine folk, bra musikk og hvor fokus ikke er på selve drikkingen er gøy uansett om det er alkohol involvert eller ikke.
I sammenhenger hvor alkoholen tar mye plass, det drikkes mye og folk blir vrøvlete og evt veldig sentimentale (type bedriftsjulebord med store mengder alkohol) har det ikke noe å si om jeg har drukket mine to glass eller ei. Det er ikke så fryktelig morsomt uansett.
De siste festlighetene jeg har vært på har jeg vel drukket et par glass, men jeg husker ikke hvem andre som drakk alkohol og hvem som ikke drakk. Stemningen var veldig god og jeg hadde det supert, men alkoholen hadde lite plass og folkene jeg var sammen med var folk som ikke endrer atferd så veldig med tanke på det begrensede alkoholinntaket.
Å være på fest med folk som i edru tilstand er veldig introverte, men som løsner fullstendig bare de begynner å drikke noe med alkohol i synes jeg kan være utfordrende.
I sammenhenger hvor rusen er viktig trives jeg ikke uansett egen promille, men slike sammenhenger unngår jeg hvis jeg ikke føler det sosiale presset for sterkt.
Jeg var en gang litt alien på en fest hvor en person sa at det var så godt at vertskapet hadde planlagt "lettspydd mat" på menyen.
:rabla:
|