Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-14, 10:59   #82
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Jeg er fristet til å si at de her som skriver at de ikke kjenner noen med et alkoholproblemer lever i fornektelse. Eller er blinde. Jeg kan liksom ikke tenke meg - rent statistisk - at det er mulig å ikke kjenne noen med et alkoholproblem. Veldig avhengig av hvordan man definerer problem da - Er det kun de som har vært behandlet for alkoholisme man regner, de som ikke kan drikke med måte, de som drikker for ofte (definisjonen der er som regel oftere enn man drikker selv) osv osv.

.

Jeg er en av de i såfall. Jeg klarer ikke nå å huske noen som jeg kjenner som har et alkoholproblem Jeg har muligens hørt noen historier om noen i slekta før jeg ble født, men jeg kjenner ingen i min omgangskrets.
Men klart, jeg jobber i en organisasjon med over 300 ansatte, men jeg omgås jo ikke så veldig mange av de, så det er klart noen kan ha et problem jeg ikke vet om. Men jeg vet at det var mer vanlig med alkoholproblem der før, enn nå.

Jeg kjenner ingen som jeg vet drikker hver dag. Og jeg kjenner ingen i min omgangskrets, som jeg drar på fest eller lingdene sammens med, som jeg har oppfattet har et alkholproblem. Men nå er jeg rimelig sjelden på fest også da.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat