Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)
Nja, dette med vin-kveld. I barnehagen ble mange FAU-møter holdt på en pub. Vi bor i en bydel sentralt i Oslo. Folk møtes "ute", det er veldig vanlig og på mange steder kan man kjøpe seg en kaffe eller et glass vin, alt ettersom hva man føler som. Det skjedde aldri at noen drakk seg dritings, folk her er altfor siviliserte til den slags oppførsel, dette er folk som går ut og nyter et glass vin ratt flere ganger i uka. Uten å drikke seg dritings.

Ok, så skrev jeg siste paragraf for å provosere. Ja, jeg ser absolutt poenget med at vin-kveld er komplisert i forhold til at moren eller faren til Leah kan være alkis og ikke minst, foreldrene til Fatima og Mohammed vil mest sannsynlig, definitivt ikke vurdere deltakelse.
Så det er mange hensyn å ta i inkluderingens-tyranniet vi lever i. Og for all del, heller inkludering en å veldig løsninger som ikke er optimale for flere grupper men akkurat når det gjelder alkohol så synes jeg det fint går an å ha møter på kafeer der folk selv velger om man vil drikke chai-te, kaffe eller et glass vin.