Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-14, 10:05   #146
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Knappe-mammakveld er teit. Urteit.
Men mammakveld og pappakveld? Hvorfor skulle det være teit? Jeg har lest argumentene, men synes argumentasjonen er i overkant surmaga. Oppdeling av mamma/pappakveld gjør det lettere å møte opp enn den mer generelle "foreldrekveld" (som for meg ville blitt lest som at vi burde komme begge to og dermed måtte ha barnevakt). Det er aldri dumt å kjenne de andre foreldrene i klassen. Selv om jeg kan gå på 1-2 mammakvelder i løpet av et år, betyr det faktisk ikke at jeg IKKE kan gå på fotballkamp med gutta eller møte foreldre i par resten av året... Jeg har ingen omgangsvenner blant foreldrene til ungene, men klarer fint å være sosial med dem innimellom likevel.

Som lærer, må jeg si at det har vært mye enklere å ta tak i problemer + få et bedre nettverk rundt klasser der foreldrene kjenner hverandre godt. Det er mye lettere å ta en telefon til en forelder du har snakket med i en sosial setting enn en du bare er på nikk med på et foreldremøte. For ungdomsskoleforeldre er det ihverttfall veldig ok å ha lav terskel for å ringe hverandre, eller diskutere litt mer enn lekser og vennegrupper.

Men du skjønner jo ikke poenget i det hele tatt. Det er jo dere som insisterer på kjønnsdeling som er lite inkluderende her. Ikke kom her og si at de som ønsker at det skal være åpent for alle er de som er surmaga altså.