Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)
Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.
Det er ikke snakk om å insistere på kjønnsdeling, men å ikke tilte i vinkel hvis et og annet arrangement innimellom er akkurat det.
Jeg ser ikke for meg at så mange tilter i vinkel, men det er nå så.
Det jeg oppriktig lurer på, er hvorfor man skal dele opp etter kjønn. Sånn bortsett fra at det er vanlig å gjøre det, og at mange ikke tenker over om det er noen spesiell grunn. Men hvis man skal finne frem til grunnen for et slikt mønster; hva er årsaken til at du og andre synes at det er en logisk måte å dele folk etter? I mitt hode kunne man like godt delt opp foreldregruppa etter hvem som er født på våren og hvem som er født på høsten, som etter kjønn. Jeg lurer altså på om dere mener det er noe som henholdsvis kvinner og menn har til felles, som gjør at de av og til, ofte eller alltid skilles når man skal treffes flere sammen? For hvis det ikke er det, så lurer jeg på hvorfor man velger å dele etter akkurat kjønn. Jeg tror ikke noe på at det er vanskelig å forstå en invitasjon hvor det står at man grunnet plass helst ser at en fra hver familie møter opp.
|