Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-14, 07:29   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg syns det er feil å be foreldrene om å gjøre det.

Prinsipielt er det feil å be foreldre om å gjøre det. Konfirmantene selv bør gjøre det om man skal være prinsippryttersk.
Det er dugnad for kirka, men med mindre konfirmanten er medlem av annet trossamfunn så ER konfirmantene kirka. Kappe er en del av antrekket for konfirmasjon, et antrekk de slipper å kjøpe, men hvor de blir bedt om å bidra med å sy inn kanskje en knapp eller to for at det skal se pent ut til deres konfirmasjon. Konfirmantkapper er ikke av de tingene som blir finansiert utenfra av offentlige midler, men noe som må finansieres på annet vis, ofte kjøpt inn gjennom innsamlede midler og gaver. Noen steder betaler man leie for sånt.

Det jeg synes er rart er at man tenker seg at dette er noe å bruke en kveld på. Det er 5-6 knapper i hver kappe. Normalt er det trykk-knapper. De aller fleste knappene sitter fast og trenger ikke søm.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat