Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-14, 15:08   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.283
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Fordi alkohol har blitt så innarbeidet i kulturen at det er vanskelig å bli kvitt.
Det finnes utrolig mange gode argumenter mot alkohol og med tanke på siste diskusjoner om trygd og kostnader i samfunnet så ligger alkoholrelaterte offentlig utgifter svært høyt. I tillegg ødelegger det veldig mye i veldig mange menneskers liv.

Hasj er ikke ok og jeg håper ikke det blir det blir mer ok i samfunnet heller. En av de virkelig store utfordringene i uførestatistikken er psykiske lidelser og særlig schizofreni har økt veldig. Sammenhengen mellom hasj og psykiske lidelser er velkjent, også hos mennesker som er såkalt vellykkede festrøykere.

Det har jeg og tenkt.
Jeg syns altså ikke at hasj er mer ok enn alkohol, men jeg vet ikke om forbud er veien å gå?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat