Tråd: Synonymer
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-14, 22:03   #7
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synonymer

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

På barneskolen tenker jeg at en grei definisjon er «to ord som betyr (nesten) det samme og som er i samme ordklasse». Jeg synes det er helt hinsides å godta samme stamme (kjed-) i to forskjellige ordklasser som et synonym.

Ja nemlig. Jeg tenkte nemlig at de kunne ha hatt en noe forenklet definisjon som de benyttet (det skrev jeg også til lærer), og at fantasi og magi for eksempel sånn sett kanskje kan være greit nok, men både eksempelet med skjelve og kjede seg må da være helt gale? SÅ forenklet kan det da ikke gjøres?
Det jeg også stusser på, er hva de har SAGT til barna om dette. Storebror pleier nemlig få til det aller meste, så når han har trodd dette er synonymer er det i grunnen grunn til å tro at det ikke har vært så veldig tydelig kommunisert.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat