Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-14, 22:23   #28
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.076
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal lage middag til ei som ikkje tåler...

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg sitter og tenker her og det du får mest trøbbel med er faktisk paprika, for det er paprika i veldig mye krydder. Men hvs du tenker litt mer tradisjonell mat kan du jo ha:

Rent kjøtt
Rotgrønnsaker
Andre grønnsaker
Potet
Potetmos
Saus som du lager selv og sper med noe annet enn mel og melk. (Du kan bruke maisenna eller potetmel og du kan bruke melkeerstatninger/fløteerstatninger ved behov).
Hva med karbonader (du må nok lage dem selv) og/eller koteletter eller stek. Du kan steke potetbåter og grønnsaker i ovnen med litt ojle over, og så kan du lage saus til av stekesky.

Ja, eg får trøbbel med paprika. Det er paprika i ALT, har eg ein følelse av. Eg tørr ikkje bruke noko halvferdig.

Steik utgår, eg har aldri laga det. Samme med karbo. Det har eg heller aldri laga :innrømmer:

Eg har tenkt litt, ut fra det som du skreiv, Katta. Kanskje kyllingfilet med bacon av noko anna enn svin, og ei skive sånn snøfrisk inni. Så kan alle ete det. Og så steiker eg masse rot-og andre grønnsaker i ovnen etter eg er ferdig med kyllingen, og lager saus av det som blir att av væske.

Men korleis lager eg saus uten mel og smør? Der treng eg teskei-oppskrift.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat