Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-14, 09:17   #4
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere privatskoler - påvirker det dine valg?

Rent prinsipielt er jeg motstander av privatskoler der de går på bekostning av "nærskolen". Jeg er stor tilhenger av at barn med ulik bakgrunn skal og bør gå på samme skole. De har hatt en utvikling i Sverige med privatskoler som definitivt må sies å være svært uheldig. Og jeg ser ikke helt for meg at noe annet vil skje her til lans om det åpnes opp i den grad som det nå legges opp til.

Når det er sagt, de privatskolene vi har så langt i Norge er jo av en slik karakter som gjør at de er tilgjengelige for alle. Dette gjelder både i forhold til pris og hvem som kommer inn. Derfor synes jeg ikke det er et problem at vi har de alternativene vi har per dags dato, men jeg er ikke for en utvikling med flere privatskoler bare for å øke tilbudet.