Kjør kollektivt meg midt i ******
Jeg jobber på Gardermoen og tar toget til jobben.
Egentlig veldig kjekt og greit, og vi klarer oss da med 1 bil.
Det er et tog til som kjører forbi "min" stasjon, men det stopper ikke.
Velet her jeg bor blant annet har vært i kontakt med NSB for å få det også til å stoppe. Det stopper på stasjonen før og etter nemlig.
Nå har de enten nådd fram eller NSB har funnet ut selv at toget skal stoppe.
MEN.
Det møkkaselskapet har da fått den idiotiske ideen om at toget jeg tar derimot skal IKKE stoppe.
Jeg kan ta toget som nå vil begynne å stoppe da til Kløfta og vente i 25 min på det toget jeg tar nå.
Jeg har mnd kort og har ordnet slik at jeg får sendt nytt kort i posten.
De haroversikt over hvor jeg drar fra og hvor jeg skal, og burde da for søren ha lagt ved en beskjed om en slik ruteendring.
Ikke har de hengt opp noen beskjed på stasjonen heller.
Det hele fant jeg ut ved en tilfeldighet fordi en nabo hadde sett en bitteliten notis i lokalavisa...
Det er et annet alternativ en toget, en buss som bruker 45 min på samme strekning som toget tar 15 min på. Men i realiteten er det egentlig bare et alternativ når jeg skal hjem.
Kjenner at jeg koker innvendig og har sent en mail til NSB ja.
I lengden vil ikke dette være noe alternativ og vi må nok gå til innkjøp av en bil til.
Så kjør kollektivt..............................
Og sånn til slutt.
TOget om morran står på Kløfta og venter noen minutter pga møtende trafikk. Rutetidene skal ikke endres så jeg så toget blir da stående noen minutter ekstra på Kløfta, de miuttene kunne de søren meg brukt på stoppe her jeg bo.