Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-14, 09:11   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matlaging igjen: Matlaging i oppveksten vs. matlaging som voksen

Moren min og jeg er glade i å lage mat og glade i kokebøker begge to - jeg er kanskje mer interessert, men det har kanskje også noe å gjøre med bedre tilgang på mer varierte råvarer nå. Og hun kjøper mye mindre ferdig enn meg, for eksempel brød og syltetøy og sånt. Faren min lagde ganske lite mat da jeg bodde hjemme, men begynte å lage mer etter at han ble pensjonist. Det er en god del ting (særlig til jul) som de alltid har samarbeidet om - kjøttrull og leverpostei og sursild og slikt - og så har han alltid fisket mye og saltet og tørket fisk og sånt, og partert hel rein og kvernet kjøttdeig og plukket bær og høstet poteter, så han har vært involvert i mat og råvarer, bare ikke laget så mye middag.

Broren min begynte å lage mat forholdsvis tidlig, både middager og baking, og det gjorde jeg også.