Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-14, 09:45   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

I år blir vi alene om det meste i jula, og det er både greit og litt mer stress. Men det skal nok gå bra. Det var jo det vanlige tidligere. Jeg må få vasket rundt kjøkkenet. Det er ikke gjort på et år, og til jul vil jeg ta det. Når det er gjort, er det bare litt vask og rydding ellers som må til. 4 x 2,20 gardiner må strykes og komme opp i stua. Det er gørr kjedelig, men det blir så koselig. Så det klarer vi, når vi bare hiver oss rundt. Da skal vi får ryddet et par skap også, og hive ut alt skrappel som hoper seg opp.

Baking skal eldstemor ta mye av. Hun har fått lov til å lage syv slag som "i gamle dager" og har laget seg en liste over hva hun vil lage, så da må hun bare ordne. Hun elsker å bake, og får i stor grad utfolde seg som hun vil. Jeg skal bake kransekake for første gang, og skal ta det når mamma besøker oss i slutten av måneden, så får jeg litt bistand.

Ellers starter vel julegavehandling i morgen. Vi har mange som skal sendes til, og prøver å få det avgårde tidlig. Har tidligere brent oss på at det ikke kom fram før over nyttår, da det ble liggende på vent på helligdager.

I disse pakkene skal også bursdagsgave til pappa og svigermor ligge. De ønsker seg alltid kalendere med bilder av ungene, så da må det ordnes. Julekort vurderer jeg å skippe en del av, og kanskje bare sende til de som ikke har Facebook. De andre ser oss jo uansett der, så jeg kan heller lage et digitalt kort og legge ut der til jul.

Vi kjøper kalendere til ungene, men jeg kjøper 4 x 3 gaver som jeg henger på den broderte kalenderen hver søndag i advent. Det er overkommelig.

Også lagde vi en liste i går med danseøvinger, juleforestillinger, skoleavslutninger, julebord, seminar og alt som vi må delta på. Det blir mye styr, og jeg blir litt stressa med så mye på programmet, men det går nok bra. Det gjør gjerne det. Og mye av det vi skal ordne hjemme blir nok utsatt til 20.-21. desember, når alt det andre er overstått.

Ellers blir det teater i slutten av november, og vi pleier å ta en kinotur hele familien (eller deler oss i to) i jula. Få litt julestemning der også.

Sist redigert av Dronningen : 14-11-14 kl 09:57.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat