Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-14, 18:02   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dag

Jepp, enig med Tallulah.

Foreldre kan ha et oppfølgingsansvar ved å krysse av for lesetrening (som jeg er helt enig i er noe som bør gjøres hjemme,) og ved å gjennomgå og signere på ukessjekker/prøver etc. Og så mener jeg at hver enkelt forelder faktisk bør gå i seg sjøl og ta ansvar for å snakke med barnet om hva det lærer/har lært etc.

Et barn som kommer hjem fra en lang skoledag (og mange 1.-4. klassinger er på Sfo før og etter skolen) er gjerne sliten og umotivert for mer arbeid. Gleden ved å lære blir lett erstattet med et pliktløp og et ork.

Og jeg kjenner godt igjen hva jeg leste et sted - det aller, aller beste med å være ferdig med skole og ute i arbeidslivet, er det å ha fri når du har fri.