Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?
Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.
Jeg klarer fint å la meg provosere av både kommersiell utnyttelse av sexisme utført av menn, og kommersiell utnyttelse av sexisme utført av kvinner. Men jeg ser poengene dine, helt klart, Tally.
For øvrig vil jeg gjerne kommentere hvorfor jeg mener Miley Cyrus tipper over i "svært uheldig"-båsen. Det har ikke noe med wrecking ball-videoen, men jeg reagerer svært sterkt på hvordan det spilles på seksualitet og barnlighet i store deler av sceneshowet hennes. Kosedyr og animerte tegnefigurer på storskjerm, kombinert med en svært seksualisert opptreden. Når publikummet hovedsaklig består av ungjenter på 12, synes jeg dette er helt usannsynlig ille.
ja, slike Lolitagreier har jeg utrolig liten sans for. Jeg har diskutert dette i mer generelle termer, og mer av det hun faktisk blir kritisert for, og det er dessverre ikke flørtingen med barnlige virkemidler knyttet opp mot sex. Det mest omtalte hun har gjort i det siste er vel MTV-opptredenen med Robin Thicke, som både var vulgær og ekkel å se på. Men det som er interessant er at hennes oppførsel der får mer kritikk enn at Robin Thicke hadde med seg en bønsj med jenter i hudfargede strinbadedrakter i samme show. Kritikken på Miley går på at hun er ekkel, vulgær, aggressiv og at hun er den som gnikker seg mot Thicke. Hadde Thicke fått kritikk for å gnikke seg mot Miley? Er det ikke kvinners like store rett å være vulgære som menns?
Sist redigert av Tallulah : 19-11-14 kl 11:33.
|