Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-14, 08:47   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.875
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [spinoff] Hvorfor tror du på Gud?

Godt spørsmål. Det er veldig vanskelig å svare på.

Jeg vet ikke helt hva jeg tror. Jeg har landet på at jeg passer i kategorien agnostiker tror jeg. På den ene siden ser jeg at i den store, vide verden så er religionene jammen meg mer en svøpe enn noe positivt. Jeg tenker at John Lennons "Imagine" blir mer og mer virkelig for meg. Jeg tror i grunnen verden samlet sett ville vært et bedre sted uten religion i det hele tatt, men så er det den lille tanken som henger seg opp bakerst i hodet som sier "Jammen, hva hvis...?" og så vet jeg ikke da.

Det er nok som du sier, Divine, noe av barnetroen som henger igjen. For jeg er ikke en person som trenger en gud for å forklare verden rundt meg eller for å finne meningen med ting. De store østlige religionene synes jeg er det reneste dillball. Gjenfødelse basert på hvor godt du levde ditt forrige liv for eksempel er virkelig ikke noe jeg greier å ta på alvor.

Jeg synes det hadde vært fint om det var en gud, men jeg ville ha brukt første anledning til å stille vedkommende spørsmålet hvor i all verden h*n var alle de gangene da gudommelig inngripen hadde vært på sin plass.

Er jeg egentlig så lite troende at jeg ikke burde ha vært her?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat