Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-14, 09:05   #29
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Jeg tror ikke på verken guder, spøkelser eller ånder. Og ja, jeg synes det er litt rart i 2014 at noen velger å tro det. At Israel eller Mekka eller hva det nå er skal være hellig og i sentrum for alt. Vi her på jorda er et støvkorn i den store sammenhengen og har blitt til ved en ren tilfeldighet.

Altså jeg respekterer folk som tror, meg jeg greier ikke å forstå det allikevel. Men jeg har allikevel litt mer "forståelse" for en tradisjonell religion enn dette englekjøret til Märtha. Religion kan være en del av en kultur man er født inn i, mens dette som Märtha holder på med er jo noe voksne folk lar seg overbevise om på rimelig tynt og litt mer historieløst grunnlag. Jeg tror mange har bruk for en tro, å sette ting som skjer inn i en kontekst som gir mening.